28. maaliskuuta 2016

Paksut ääriviivat, hot or not?

Multa on aika monta kertaa kysytty, miksi teen piirroksiini niin paksut ääriviivat. Päätinkin vihdoin tehdä tällaisen havainnollistavan kuvaparin, jota olen jo pitkään suunnitellut (ainakin muistelen etten ole tehnyt vielä tällaista, toivotaan ettei muisti vaan nyt petä). 

Ekasta kuvasta näkyy, että viivat on vedetty ohuella tussilla ja värit vain heitelty päälle, vähän ylikin mennyt ja silleen. Tokasta kuvasta huomaa, että olen tehnyt viivoista paksummat. Mielestäni jälkimmäinen näyttää huomattavasti ryhdikkäämmältä ja huolitellummalta, viivojen ylityksetkään eivät enää näy. Lisäksi tuosta on tullut niin tyylilleni ominaista, että ohuet viivat saavat piirroksen näyttämään melkein jonkun muun tekemältä. Mitä mieltä te olette, onko toka parempi vai sähläänkö turhaan rajojen kanssa?

Ps. eikö olekin söpö tuo nasta? :3

10 kommenttia:

  1. Mun silmään nuilla paksuilla ääriviivoilla näyttää paremmalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes hyvä ettei se oo vaan mun mielipide c:

      Poista
  2. Ite piirtäisin taas ohuilla viivoilla. Söpöjä tietty molemmat ovat. ...ja mä en ainakaan ole huomannut mitään ylimenneitä "sottauksia" ... :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no ei ne ehkä tässä kuvassa näy :''D mutta yli menee aina ja paljon.

      Poista
  3. Molemmat näyttää kivoilta, mutta ehkä parempi paksuilla viivoilla. Tulee kyllä vähän sarjakuvamainen fiilis noista ohuista viivoista :D en tiedä, ei ole kokemusta asiasta

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Ehkä voi kokeilla myös tehä ohuemmat ääriviivat ns valon puolelle ja paksummat varjoalueille? Musta paksut ääriviivat on kyl paremmat, ne sopii sun tyyliin. 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo voisin joskus koittaa tota, kiva idea :3

      Poista
  5. Vähän tyylistä riippuen tykkään sekä ohuista että paksuista, paksut viivat sopii sun kädenjälkeen kuin rasvattu :) Ja mahtava nasta, mä en edes tajunnut sen olevan nasta ennen kuin huomautit :D

    http://bottleoflove.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos c: Ja joo oon ihastunu noihin nastoihin, haluisin sellasen tietynlaisen ilmotustaulunkin ihan niiden takia :DDDd

      Poista